Po končani gradnji se velikokrat pozabi na ureditev evidentiranja novozgrajenih objektov v uradne evidence Katastra nepremičnin. To obvezo Zakon o graditvi objektov (ZGO-1) nalaga investitorju in sicer mora investitor še pred pridobitvijo uporabnega dovoljenja (in pridobitvijo hišne številke) poskrbeti za evidentiranje objekta v Kataster nepremičnin.
Za evidentiranje stavb geodetsko podjetje izdela Elaborat za evidentiranje stavbe. V večstanovanjskih stavbah je potrebno izdelati Etažni načrt stavbe (načrt prostorov, delov stavbe in tlorisi etaž).
Kaj je torej evidentiranje stavbe v Kataster nepremičnin?
Evidentiranje stavbe v Kataster nepremičnin je storitev evidentiranja podatkov o stavbi ali njenih delih v Kataster nepremičnin, ki je uradna državna evidenca o stavbah in o delih stavb (številka stavbe, številka parcele, naslov, karakteristične višine stavbe, podatki o etažah).
Kdaj vpisati stavbo v kataster stavb?
– če je stavba novogradnja in še nima svoje identifikacijske številke, hišne številke in uporabnega dovoljenja,
– ko želite stavbo razdeliti na več delov ali ste izvedli druge spremembe v stavbi, ki niso skladne s podatki Katastra nepremičnin.
Zakaj vpisati stavbo v kataster stavb?
– da boste lahko pridobili uporabno dovoljenje in hišno številko,
– da boste lahko vpisali svojo lastnino v zemljiško knjigo in dokazovali svoje lastništvo,
– da boste lahko uredili etažno lastnino v večstanovanjski stavbi,
– da boste z vašo nepremičnino lahko sklepali pravne posle, kot je prodaja, nakup, menjava, hipotekarni kredit…
Kataster nepremičnin sestavlja tudi Kataster stavb, ki je uradna državna evidenca o stavbah in o delih stavb. Povezuje stvarne pravice na stavbah, ki jih vodi zemljiška knjiga, z lokacijo v prostoru – umesti stavbo ali del stavbe v prostor in tako stavbo ali del stavbe poveže z lastnikom.
Kataster stavb vodi in vzdržuje Geodetska uprava Republike Slovenije. Sestavljen je iz zadnjih vpisanih podatkov o stavbah in delih stavb ter iz zbirke listin in podatkov, ki omogočajo historični pregled sprememb. V zbirki listin so elaborati in druge listine, na podlagi katerih so bili opravljeni posamezni vpisi, načrti in podatki, navedeni pred zadnjimi vpisanimi podatki. Zbirka listin se hrani v fizični ali elektronski obliki.
V katastru stavb za vsako stavbo ali del stavbe vodimo naslednje podatke:
– identifikacijska oznaka stavbe,
– lastnik stavbe,
– upravljavec stavbe,
– lega in oblika stavbe ali dela stavbe,
– površina stavbe,
– dejanska raba stavbe,
– številka stanovanja ali poslovnega prostora.
